Sie sind vermutlich noch nicht im Forum angemeldet - Klicken Sie hier um sich kostenlos anzumelden Impressum 
Sie können sich hier anmelden
Dieses Thema hat 36 Antworten
und wurde 3.319 mal aufgerufen
 Wildwasser im Kajak | C1 | OC1 | OC2 Sortierung: Alte Beiträge zuerst  
Seiten: 0 | 1
fez
Held vom Erdbeerfeld

19.09.2010 23:15
wwb <> ckfiumi antworten

Liebe wwbler,

an der Soca habe ich Daniela Mariaschi kennengelernt. Sie ist eine enthusiastische Paddlerin sowie Webmaster des großen italienischen Forulms und Paddelseite ckfiumi.: www.ckfiumi.net

Sie war unterwegs mit einer großen sehr netten Gruppe von Italienern. Einige konnten deutsch sprechen (Leute aus Südtirol), einige englisch, einige nur italienisch. Die Gruppe hat mich sehr herzlich aufgenommen und ich bin mit ihnen 5 Tage gepaddelt.

Dani und ich möchten eine Art "Paddelforenfreundschaft" bzw. italienisch-deutsche Paddelfreundschaft mit gegenseitigen Besuchen und Treffen starten und wir möchten euch für diese Idee begeistern!

Warum so eine Freundschaft? Paddeln ist für mich und ich denke für die meisten von euch auch mehr als "nur" der Sport an sich. Paddeln ist für mich auch ein soziales Erleben, gemeinsam paddeln, gemeinsam Kaffee und Bierchen trinken, fachsimpeln, Schwachsinn labern und so weiter, Ihr kennt das ja.... Auf dem Bach aufeinander aufpassen, sich zu helfen, Tips zu geben oder zu bekommen, sich auch über andere Sachen als das Paddeln unterhalten zu können. Das alles in einem Netzwerk von paddelbegeisterten - ganz ohne Zwänge, nur gesteuert von persönlicher Motivation, Interesse und Sympathie. (Das ist auch der Grund warum ich das Wildwasserboard aufgebaut habe, das nur nebenbei).

Dieses Netzwerk zu erweitern um eine befreundete Gruppe von Paddlern aus Italien wäre doch fantastisch!

Wir haben unsere Gebietskenntnisse die Italiener ihre.
Die Basis vieler italienischen Paddler, zumindest jener welche von weiter südlich kommen ist der Appenin. Wenn bei uns z.B. im Schwarzwald die Bäche laufen im Frühjahr, dann tun das die Bäche im Appenin auch. Der Appenin ist eine tolle Landschaft.(Ich war schon öfters dort da meine Frau in der Gegend studiert hat).
Wir sind herzlich eingeladen dort gemeinsam mit ihnen ihre Homeruns zu bepaddeln!
Homerun der Mailänder Paddler ist die Sesia, diese soll absolut fantastisch sein - auch hier sind wir fürs Frühjahr wenn diese läuft herzlich eingeladen!

Was können wir beisteuern ? Viele nördliche Alpenbäche sind für die Italiener eher exotisch (für die Südtiroler sicher nicht), aber wer aus dem Appeninn kommt war vielleicht noch nie an der Loisach ! (von der Murg garnicht zu reden!)
Die Italiener sind auch gerne am Inn, hier könnten wir uns auch mal treffen. Die brail-Schlucht z.B. steht mal an! Die Soca ist auch bei den Luigis beliebt (Paddler welche ich kennengelernt haben besuchen die Soca auch schon seit 15 - 20 Jahren), auch hier bieten sich also Berührungspunkte.

Auf Ckfiumi findet ihr auch viele Flußbeschreibungen, auch unbekannte Perlen gibt es dort zu finden.

Habt ihr Lust auf sowas? Ich fände es toll wenn wir hier gemeinsam eine neue Seite des wwbs aufschlagen könnten!

Wie das alles genau aussehen könnte weiß ich selbst noch nicht aber ich freue mich auf eure Ideen!

Da Dani kein deutsch spricht schreibe ich das gleiche noch mal auf english. Mein englisch ist nicht so doll, aber darum gehts ja auch garnicht.

Dear wwb,

at the Soca I got to know Daiela Mariaschi. She`s an enthusiastic paddler and webmaster of the italian paddle-board

www.ckfiume.net

She was paddling there with a big group of friends. Some of them spoke also german (they were from Alto Adige), some spoke english and some spoke only italian. They accomodated me very warmly in their group and I paddled for 5 days with them.

We would like to start some kind of board-friendship or better "italian-german paddle friendship" and we want to inspire you for this idea.

Why such a friendship? Paddling is for me and i think for the most of you also more than "just" the sport itself. It`s also a social experience, to paddle together, to drink coffee and beer together and to talk shop and to talk trash, you know it... to care for each other on the river, to give and receive tips, to be able to talk
also about other than paddling related things. All this without obligations only leaded by motivation, interests and sympathy. (by the way all this was the reason for me to put up the wildwasserboard)

To widen this network to another group of enthusiastic paddlers wouldn`t that be great ? We know our regions, they know theirs. The base area, at least of the italian paddlers from northern Italy is the Appeninn. If for example our rivers in the blackwood forest are running the rivers of the Appeninn are running also. And the Appeninn is very nice , (I´ve been there sometimes because my wife studied near it). We are welcome to paddle their homeruns with them!.
Homerun of the paddlers from Milano is the Sesia that seem to be a very beautiful river - also here we are welcome to paddle with them!

What can we give ? Some of the rivers and creeks of the alps in the northern parts of the Alps are for the Italians more exotic (for the paddlers of the Alto Adige maybe not). But someebody from the Appeninn has maybe never been at the Loisach (not to talk about the Murg )
The Italians like the Inn also alot, that could be a good area to meet. The Soca is also very popular in Italy.

On ckfiumi you can find a lot of river guides of areas you never hear of here.

Are you interested in such thing ? I would find it great to open a side of the wwb!

How this could look in reality I don`t know yet but I´m looking forwar to your ideas!

--------
There`s a moon in the sky
It`s called the moon

martl62
Checker

20.09.2010 00:39
RE: wwb <> ckfiumi antworten

super Sache, neue Ziele mit netten Leuten

--------------------------
XL13, viel Boot, mein Boot

Elzkröte
Brother

20.09.2010 05:50

Tolle Sache!

Froschel
Schwammkopf

20.09.2010 09:07

das hört sich doch prima an, freue mich schon auf neue Bekanntschaften.

Arno
Brother

20.09.2010 17:04

Super!
Ist ein toller Haufen

fez
Held vom Erdbeerfeld

20.09.2010 17:28

--------
It`s called the moon

fez
Held vom Erdbeerfeld

20.09.2010 21:33

Hello Dani,

hows it going ?

Cheers Frank

--------
It`s called the moon

Dani_ckfiumi
B-Nutzer

20.09.2010 21:58

Ciao a tutti
Sono Dani di Ckfiumi, Frank ha già presentato sia me che il sito ckfiumi quindi non mi ripeto.

L’idea di tentare di avviare un canale italo-tedesco non è male anche se non semplice, ed ogni idea o suggerimento per tentare l’ impresa sono più che ben accetti.
Oltretutto la pausa invernale potrebbe servirci da test per arrivare all’ inizio della nuova stagione canoistica con qualche risultato positivo ed inaspettato ;)

..nel frattempo, google translator sarà il nostro migliore amico!

Hello guys
I’m Daniela of Ckfiumi.net, Frank ’s already introduced me and ckfiumi site, so I don’t repeat myself.

The idea to try to start an italo-german channel is good but it’s not easy to put on,
so every idea or suggestion on how to realize it it’s really welcome.

The winter pause could be an excellent test period to drive us at the begining of the new kayak (and C1 of course ;)) season in next springtime with some wonderful and unexpected result ;)

in the meanwhile google translator will be our best friend!

So, let's dance !

Dani

C-Nutzer
B-Nutzer

20.09.2010 22:39

Hi Dani!

Welcome to the wwb!
I'm quite curious where this great idea you and Frank started will lead to.

Looking forward to paddling with you (no matter on which side of the Alps)
If you need information, support or paddlers (up to class IV) on our side, feel free to contact me. We live a little too far north to be a good ase for trips but we're on the water on weekends whenever possible.

Stay Safe
Florian
www.bushpaddler.de

--------------------------------------------------
Ever tried. Ever failed. No matter.
Try Again. Fail again. Fail better.
<Samuel Beckett>

fez
Held vom Erdbeerfeld

21.09.2010 08:26

When are the creeks of the Appenin running. Easter time?
The Appenin is this the Lombardia? http://www.ckfiumi.net/fiume.phtml?regione=5
Trebbia looks good, Rabbi

--------
It`s called the moon

Stefano

21.09.2010 13:22

Hello paddlers,
I'm Stefano, another Italian paddler, living near Novara, not far from the Sesia Valley. And friend of Daniela, of course!
I'll start to answer the question of Frank: the rivers on the Appenines that we paddle more often are in the Regions of Liguria (near Genoa) and Emila Romagna /near Parma and Bologna). The best period for them is... now! Let's say: autumn and early spring. In autumn only after heavy rains (last weekend the levels in Liguria were ok), in spring the level is more regular if the Appenines were enough packed with snow during the winter season.
The most popular rivers in the Appennines are Trebbia, Taro, Ceno, Taverone, Orba.
The Sesia season is now over, but if the temperatures don't drop too much and if it rains, maybe it's possible a last run on the Sesia river before winter starts.
We keep in touch,
Ciao!
Stefano

fez
Held vom Erdbeerfeld

21.09.2010 13:28

Hello Stefano,

welcome to the wwb!

Thanks a lot for your interesting answer !
I hope we`ll meet someday at the Sesia!

Cheers Frank

(by the way, did I get to know you at the Soca?, there were such a lot of people, I lost somehow the connection between names and faces of some people)

--------
It`s called the moon

Stefano

21.09.2010 13:38

Thanks for the warm welcome!
I don't think we met. I was there, and I met Dani & Philo, but since we were too many, we split in different groups on the river.

fez
Held vom Erdbeerfeld

21.09.2010 14:37

ok, and in case we would have met I think I would have remembered your big white mouse ears (avatar in ckfiumi...)

--------
It`s called the moon

Stefano

21.09.2010 14:57

Eheheh... when I paddle, they are hidden under the helmet! :D
By the way, they are German DOC. That picture was taken in the Paulaner Brauhaus in Munich. ;)

Stefano

Dani_ckfiumi
B-Nutzer

21.09.2010 19:17

no Frank, you've never met Stefano, he was not in Soca with us this August ...
but surely, you can get rendez-vous with him for the Super Sesia river.
Stefano is the perfect local !

To plan next trip in Italy, have you already seen the page about water level?

http://www.ckfiumi.net/idro

Ciao
Dani

fez
Held vom Erdbeerfeld

21.09.2010 19:27

wow, fantastic gauges side
programming by Dani ?

--------
It`s called the moon

Dani_ckfiumi
B-Nutzer

21.09.2010 21:02

OH YEAH! It's a Dani creation !!!

fez
Held vom Erdbeerfeld

21.09.2010 22:54

--------
It`s called the moon

Norbert

22.09.2010 14:58

Hallo an alle,
ih bin der Italiener der Deutsch spricht und auch einen deutschen Namen hat
eigentlich aber südtiroler Dialekt sprichtWenn ihr Infos über Beschreibungen von Flüssen in Italien aber auch in Südtirol braucht könnt ihr euch gerne an mich wenden.Genauso wenn ihr Infos über Beschreibungen in ckfiumi braucht.
Liebe Grüße aus der sonnigen Südseite der Alpen
Norbert
einen besonderen Gruß an Frank, ich habe das Video von der Soca auf Youtube veröffentlicht http://www.youtube.com/watch?v=tWWTR2gtD...player_embedded

fez
Held vom Erdbeerfeld

22.09.2010 15:05

Ja super
herzlich willkommen im wwb Norbert!

Das freut mich sehr dass Du dich hier angemeldet hast, wollte dich eh schon lange anschreiben aber habe deine emailadresse verschlampt....! Bist Du mit der Meraner Homepage schon weitergekommen ? Gib mal die Adresse durch dann werde ich das auch mal verlinken hier.

Beste Grüße

Frank

Norbert ist der Paddler im weißen Xeno weiter unten (im Bild schräg rechts über Arno).

--------
It`s called the moon

fez
Held vom Erdbeerfeld

22.09.2010 15:19

ich fasse es nicht, ich habe garnicht mitbekommen daß du eine Kamera dabei hattest! Stark.

Haha. Sehr stark. Sehr liebenswerter Soundtrack!

--------
It`s called the moon

Wooly
Schwammkopf

21.10.2010 23:03

so jetzt geht es ... damit unsere italienischen Freunde auch etwas von diesem Thread haben, kann man ab jetzt alle Beiträge demnächst auch auf www.ckfiumi.net lesen ... und wer ganz top informiert sein will, der abonniert den Thread unter feed://ckfiumi.blogspot.com/feeds/posts/default?alt=rss

abtanzbuttboatico fantastico

fez
Held vom Erdbeerfeld

25.10.2010 21:25

Stefano and Dani - is it possible to paddle the Sesia next weekend ? What are you guy doing? We have a long weekend, that means we can stay till Monaday morning.

--------
It`s called the moon

Stefano

26.10.2010 10:07
Paddling in Italy antworten

Hello Frank,
forget about the Sesia: the water there is completely frozen, we'll have to wait the next spring time to paddle again.
But a lot of rain have been falling on the Appenines, mainly in Liguria (between Genoa and La Spezia), and in Emilia Romagna (near the towns of Piacenza and Parma).
So, there are a lot of paddling opportunities there. Next friday morning I have planned to go in Emilia Romagna, on the Ceno river, near Parma, if the water level keeps high.
The following days I won't be paddling any more, but you may ask Daniela, I'm pretty sure she will go somewhere.
Other beautiful rivers near there are Trebbia, Taro and Scoltenna in Emilia and Vara and Taverone in Liguria.
Ciao,
Stefano

Stefano

Seiten: 0 | 1
Navigation
Ertrinken »»
 Sprung